Opstartsbrev

Opstartsbrev

Sommerferien er ovre, og nu begynder det så småt at krible i fingrene for at komme i gang igen. En kriblen som opstår her sidst i august. Så ved man, at den nye bordtennissæson er lige på tærsklen!
Og lad det være sagt med det samme: Det bliver endnu en spændende sæson i Btk Tateni.

Når dørene åbnes til en ny bordtennissæson i Btk Tateni, vil alle medlemmer blive mødt med en bred vifte at bordtennistilbud. Træningsmulighederne er helt i top. De bedste og mest engagerede trænere står klar til at tage imod alle. Du har masser af muligheder for at prøve dig selv af i konkurrence.

Ungdomstræning:

Vi har igen i år samlet et rigtig stærkt trænerteam.

Begyndertrænere er igen i år Lasse Randa og Simon Thomsen. Begge trænere har igennem flere år været trænere i klubben og ligeledes har deltaget i DBTU´s trænerkursuser.

Rasmus og Aske er de to trænere om tirsdagen. Rasmus er ny i klubben, men han har været træner i flere år i hans gamle klub Holsted. Aske er efter et år på efterskole tilbage, og han har ligeledes erfaring fra flere år som træner i klubben. Begge har deltaget i DBTU´s trænerkursuser.

Jakub og Emil er de to trænere om torsdagen. Begge trænere har igennem flere år været trænere i klubben og har ligeledes deltaget i DBTU´s trænerkursuser.

Ungdomsafdelingen starter sæsonen 2012 – 2013 i uge 36. Første træningsdag for de enkelte hold er:

Ungdom I øvede tirsdag d. 4/9-2012 kl. 17.00

Ungdom II let øvede tirsdag d. 4/9-2012 kl. 17.00

Ungdom III begyndere onsdag d. 5/9-2012 kl. 17.00

Tidligere år har vi oplevet en ret begrænset interesse og dermed fremmøde i starten af sæsonen, og vi tager derfor konsekvensen i år ved at slå de to grupper øvede og let øvede sammen indtil gruppen bliver for stor. Trænerne vil herefter give besked til de enkelte spillere, når gruppen bliver splittet i 2 grupper (ca. uge 43).

Således vil nedenstående plan være gældende indtil efterårsferien:

Mandag

Tirsdag

Onsdag

Torsdag

17.00-18.30 Special-træning 17.00-18.30 Ungdom I+IITræner: Rasmus/Aske 17.00-18.30 Ungdom IIIBegyndereTræner: Lasse/Simon 17.00-18.30 Ungdom I+IITræner: Jakub/Emil
18.30-20.30 SeniorTræner:Carsten/Lars 18.30-20.00 Træner: Rasmus/Aske 18.30-20.00 Træner: Lasse/Simon 18.30-20.00 Træner: Jakub/Emil
19.00-21.00 Senior (hal)Carsten/Lars

 

 

Træningsplan fra uge 43 og sæsonen ud:

 

 

Mandag

Tirsdag

Onsdag

Torsdag

17.00-18.30 Special-træning 17.00-18.30 Ungdom IITræner: Rasmus/Aske 17.00-18.30 Ungdom IIIBegyndere(8-12 år)Træner: Lasse/Simon 17.00-18.30 Ungdom IITræner: Jakub/Emil
18.30-20.30 SeniorTræner:Carsten/Lars 18.30-20.00 Ungdom ITræner: Rasmus/Aske 18.30-20.00 Ungdom IVBegyndere(13-17 år)Træner: Lasse/Simon 18.30-20.00 Ungdom ITræner: Jakub/Emil
19.00-21.00 Senior (hal)Carsten/Lars

 

 

 

Træningsgrupper:

Ungdom I: Øvede spillere, de som spillede på torsdags- og mandagsholdet i sidste sæson.

Ungdom II: Let øvede spillere, de spillere som var på begynderholdet i sidste sæson.

Ungdom III: Nybegyndere(vi starter op med et hold nybegyndere).

Ungdom IV: Nybegyndere(nyt hold startes op når hold III er fyldt op).

 

Hvad klubben forventer af dig:

  • Deltager i den træning, du tildeles
  • Kommer i god tid til træning
  • Yder dit bedste til træningen
  • Har en høj mødefrekvens
  • Har en positiv indstilling
  • Tager ansvar for at niveauet hæves
  • Taler pænt og benytter fair play
  • Er en god kammerat
  • Ros og vis andre respekterer
  • Ingen brug af mobil under træning
  • Mobning er uacceptabelt og kan medføre bortvisning

 

Seniortræning:

Trænerne for senior vil igen i år være Carsten og Lars Thomsen. Ønsker du instruktion, så hold dig ikke tilbage med at spørge en af de to.

 

Første træningsdag vil være mandag d. 3/9-2012 kl. 18.30

 

Holdturnering og stævner:

Vi deltager både i DGI, JBTU og DBTU, som hver især arrangerer holdturnering og stævner. Disse stævner er spredt ud over hele sæsonen, og ligeledes er de også spredt ud over hele landet. Når Tateni bliver tilbudt at deltage i et stævne, vil de spillere, som tilbuddet henvender sig til få udleveret en sedel med information om stævnet og tilmeldingsdato. Du kan få overblik over udvalgte stævner på klubbens hjemmeside under Aktivitetskalender.

 

Stævnetilmelding

For at kunne deltage i de forskellige stævner, som klubberne rundt omkring i landet udbyder, så er det nødvendigt at have løst licens. Ligeledes er det en nødvendighed at have licens, hvis du skal spille holdkampe. Licensen købes hos DBTU enten af spilleren selv eller klubben køber den. Licenssatserne er i denne sæson:

Alle spillere med ratingtal indtil 1100: kr. 75
Ungdom med ratingtal fra 1100: kr. 200
Seniorspillere med ratingtal fra 1100: kr. 450
Hertil kommer microgebyr pr. licens kr. 10

Licensen vil herefter bliver opkrævet ifm. kontingentet.

Spillerne skal selv tilmelde sig til de stævner, de vil deltage i via Bordtennisportalen. Det er et krav, at spillerne har betalt deltagergebyret incl. et mikrogebyr på 10 kr. pr. række, i forbindelse med tilmeldingen, da tilmeldingen først er gældende, når der er betalt.

Vi skal opfordre ALLE spillere og forældre til at oprette sig som bruger i Bordtennisportalen, fordi det bliver en meget vigtig del af alle bordtennisspilleres hverdag i løbet af kort tid. Man vil kunne bruge portalen til at følge med i stævneresultater, ratingtal, stillinger i turneringer, tilmeldinger til stævner, køb af spillerlicenser og meget andet.

Tilmeld dig www.bordtennisportalen.dk sådan: I højre side indtaster du dit navn og din email adresse og klikker på knappen tilmeld. Så får du et aktiveringslink i din e-mailindbakke, som du klikker på. Så er du tilmeldt Bordtennisportalen.
Så går du ind i Bordtennisportalen igen. Denne gang indtaster du din emailadresse og din adgangskode (som du selv finder på). Klik på knappen Log ind og du er inde i portalen.

Der findes en turneringsdel og en klubdel, hvilket fremgår af menuen i venstre side.

Tilmeld dig din klub på portalen.
Klik på menupunktet Søg klub Skriv Tateni og klik på ikonet Bliv medlem.
Klik på knappen Ansøg om medlemsskab. (Dette for at vi ikke får en masse Spam ind i systemet)
Klubbens administration får en mail og godkender din ansøgning som medlem.

De spillere og forældre, der ønsker hjælp til stævnetilmeldinger, kan kontakte Lars eller Carsten. Vi hjælper gerne med tilmeldingen.

Skulle man af en eller anden grund være for sent ude med sin tilmelding, og får tilmeldt sig via mail til den arrangerende klub eller på en drive-in plads, så er det yderst vigtigt, at du giver klubben besked herom. Ellers kommer klubbens kasserer til at bruge alt for meget tid på at opklare, hvem der nu har deltaget i de forskellige stævner.

Der er endvidere mulighed for at spille på hold bestående af 2, 3 eller 4 spillere, som spiller kampe mod hold fra andre klubber. Din træner vil hjælpe dig med at finde ud af, om der et hold som passer til dig.

Klubtrøje:

Klubtrøjen er en rød Donic Aragon, som kan købes hos Bordtennisexperterne (http://www.btex.dk/). Trøjen koster 209,- kr. med klublogo og spillernavn trykt på ryggen.

Kontingent:

Det behøver ikke være dyrt at gå til bordtennis og vi har bevidst fastsat en lav grundkontingent (75,- pr. måned for ungdom og 125,- pr. måned for seniorer) så alle kan være med. Der betales for september, oktober, november og december samt januar, februar, marts og april.

Grundkontingentet dækker træning, holdturnering og tilskud til særlige arrangementer. Vi har valgt at lade betaling og aktivitetsniveau følges i fornuftig forening, således at den der ønsker et højt aktivitetsniveau også er den der betaler et højere kontingent.

 

 

Medlemsinformation:

Klubbens hjemmeside er klubbens vigtigste informationskanal. Her vil du kunne finde nyheder og informationer om hvilke aktiviteter klubben tilbyder ligeledes vil du her kunne finde kontaktinformationer til ledere trænere, priser på klubtøj, kontingentsatser og meget mere. Det vil derfor være en god ide at benytte hjemmesiden løbende i sæsonen.

Det er dyrt at sende almindelig post til medlemmerne. Derfor har vi i de sidste sæsoner valgt kun at

udsende elektronisk klubpost. Det er derfor meget vigtigt, at klubben har e-postadresse til alle

medlemmer. Hvis du ikke allerede nu er på klubbens mail-liste, så gå ind på klubbens hjemmeside og udfyld kontaktformularen.

Alle giver en hånd med:

BTK Tateni er en frivillig forening, som er drevet af klubbens egne medlemmer. De få ledere og hjælpere i klubben yder et stort og ulønnet arbejde for at skabe en rigtig god bordtennisklub. Derfor er det også utrolig vigtig at alle medlemmer hjælper til, hvor de nu har mulighed for det.

Vi forventer, at medlemmerne passer på klubbens materialer, og at de giver en hånd med til store som små opgaver. Vi har ikke noget imod, at medlemmerne stiller høje krav, men vi forventer også, at de respekterer og anerkender klubbens frivillige ledere og hjælpere.

Hvis du har lyst til at engagere dig yderligere og få indflydelse på klubbens udvikling, er der rig mulighed for det. Du kan gøre en stor forskel. Så tøv ikke med at tage kontakt til en træner eller en repræsentant fra bestyrelsen.

 

Med ønsket om en udbytterig sæson for alle nye som gamle spillere, trænere, ledere og forældre skal der lyde stort VELKOMMEN.

 

På vegne af bestyrelsen

Lars Thomsen

Ingen Svar til "Opstartsbrev"